Můj příběh

Kdo jsem dnes

Jsem matka tří dětí a cítím se dobře ve svém štíhlém a zdravém těle. Fascinuje mě provázanost fyzického těla a emocionálního nastavení, možnosti jejich vzájemného ovlivňování. Jsem vděčná za poznání metody, která mi umožňuje žít ve zdravém a krásném těle, prožívat život naplno a plnit si své sny.

Bývalo to jinak…

Je to až neuvěřitelný rozdíl oproti dobám, kdy mě trápily bolesti zad a kolen. Moje nálady a sebevědomí byly jak na houpačce, stejně tak jako moje váha.

Dětství

Měla jsem nadváhu, nijak extrémní, ale dost velkou na to, abych byla ta druhá nejtlustější ze třídy. Připadalo mi to být strašně nefér, proč zrovna já.

 
15+

Snažila jsem se zhubnout, ale ať jsem dělala, co jsem dělala, dopracovala jsem se nanejvýš k velkým váhovým výkyvům. Chvíli oplácaná a chvíli vyhublá tak, až se lidé soucitně strachovali o moje zdraví. K tomu se přidaly bolesti zad a kolen. U lékaře se mi dostalo ujištění, že na takové problémy jsem ještě mladá a že na základě provedených vyšetření je vše v pořádku a bolesti vlastně mít nemohu. Ke všemu se přidaly změny nálad, prý v dospívání běžné.

20+

Učila jsem se jak přežívat se svojí přecitlivělostí a změnami nálad. Bolesti už jsem považovala za takovou běžnou součást života. Ač jsem aktivně sportovala a střídala různé diety, získání a hlavně udržení štíhlého těla zůstávalo nedosažitelným snem. 

 

25+

Postupně jsem se smiřovala i s tím, že u nás v rodině mají všichni nějaké to kilo navíc a genetika je genetika. Začaly se objevovat další zdravotní potíže. Ocitla jsem se u bylinkáře, který mi pomohl z nejhoršího a pak mi sdělil, že vše ostatní souvisí se zablokovanou páteří. Doporučil mi vyhledat fyzioterapeuta a cvičit jógu. Dokonce jsem dostala i knížečku s povídáním o józe a základními cviky. Psal se rok 2007 a já tehdy vůbec netušila, jak osudové pro mě toto doporučení bude.

 

Světlo naděje

Darovanou knížečku jsem přečetla jedním dechem a začala podle ní cvičit. Bavilo mě to, a dokonce jsem měla pocit, že záda bolí trochu méně a život je tak nějak veselejší. 

 

 

30+

Začala jsem toužit po dítěti. Ale ono to nešlo. Moje trápení a touha po miminku mě přivedly k fyzioterapeutce. Ta mi vysvětlila, proč mě bolela záda a kolena. Vysvětlila mi, že mít flexibilní tělo není zas až taková výhra.

 

Konečně vím proč

Flexibilita jde často ruku v ruce s nestabilitou. Díky té pak dochází k přetěžování slabých míst a vzniku bolestí, bloků a zatuhlin, kterými tělo svá slabá místa vlastně chrání. Bohužel jsem se taky dozvěděla, že pro někoho s mým tělem je jóga naprosto nevhodná. Začínala jsem zjišťovat, že není jóga jako jóga. Metoda výuky dle BKS Iyengara není o přeprotahování svalů a důraz je kladen právě na správné nastavení těla, které vede k získání síly, stability a přiměřené flexibility.

Cesta k uzdravení

Jógové cvičení mě bavilo a zajímalo čím dál víc. Pomáhalo mi lépe zvládat moje smutky a změny nálad. Učila jsem se lépe vnímat své tělo, chápat a používat základy správného držení těla a hybných stereotypů. Jóga se postupně stávala mojí vášní a neodmyslitelnou součástí života.

Moje tělo se dostalo do stavu, kdy jsem přirozeně otěhotněla a porodila svoje první dítě. A za 15 měsíců druhé. Mezi kojením, výměnou plen a vařením jsem přemýšlela jak s jógou dál pokračovat. V roce 2012 jsem nastoupila do tříletého kurzu pro učitele Iyengar jógy. Ano čtete správně. Abych se mohla stát certifikovanou učitelkou Iyengar jógy, prošla jsem tříletým kurzem. Ten jsem úspěšně zakončila v roce 2015 zkouškou před mezinárodní komisí.

Co mi jóga dala

Metoda Iyengar jógy mě naprosto uchvátila svojí systematičností a efektivností. Bolesti zad a kolen, které mě od mládí trápily, postupně odešly. Překvapivě se nevrátily ani v průběhu mých těhotenství a ani během následující péče o tři malé děti. Naučila jsem se, jak pomocí těla ovlivňovat svoje nálady a myšlenky.

Co nabízím

Nyní nabízím na vlastní kůži ověřenou fungující metodu vedoucí k získání a udržení zdravého těla a emoční vyrovnanosti. Cestu, jak se zbavit současných bolestí a dalším bolestem předcházet. Ráda vám pomohu cvičit jógu tak, abyste se zbavili bolestí a získali zdravé tělo, ve kterém se budete cítit dobře. Setkat se můžeme v Praze na lekcích ve Studiu Hvězda. Na rozvrh lekcí přejdete kliknutím zde.

Pro cvičení v pohodlí vašeho domova mrkněte na Online Kurz pro zdravá záda a emoční stabilitu. Během pěti týdnů vás provedu základy Iyengar jógy. Prozradím tipy, jak (znovu) začít smysluplně a efektivně cvičit doma.

Pokud chcete zatím jen pokračovat ve čtení, tak je tu pro vás eBook zdarma Zbavte se bolestí zad a kolen – 7 tipů jak zdravě cvičit jógu.